Fithockey

Fithockey is een eenvoudige vorm van hockey in spelvorm. Het wordt gespeeld in de buitenlucht op een deel van het kunstgrasveld, onder leiding van ervaren oud-leden. In plaats van een hockeystick wordt er gebruik gemaakt van een unihockeystick en een lichte plastic bal.

Fithockey is dé teamsport bij uitstek voor ouderen die gezellig en gezond willen sporten in de buitenlucht. Het is veilig en de aard van het spel maakt dat iedereen kan spelen naar eigen mogelijkheden.

* Gezond in de buitenlucht bewegen, zonder competitie-element.

* Gezellig samen zijn, sociale contacten aanhalen en voor en na het spel een heerlijke kop koffie.

* 2 x p/wk training, na een warming-up en training een onderling wedstrijdje.

* Er kunnen drie proeftrainingen gevolgd worden alvorens lid te worden, een lidmaatschap bedraagt €66,50 contributie per half jaar.

Fithockey wordt gespeeld op de maandag- en woensdagmorgen van 10:00 tot 12:00 uur;

10:00-10:30 spelvoorbereiding met koffie of thee
10:30-11:30 Fithockey (met korte pauze)
11:30-12:00 Evaluatie met koffie of thee.

Ben je rond de 50 jaar of ouder en heb je zin om gezond te bewegen met veel gezelligheid kom dan kijken en doe een paar keer vrijblijvend mee.Bevalt het, meld je dan aan via [email protected]

"Van Smurfen tot Fithockey; bij De Mezen kun je een leven lang hockey spelen!"

zie hieronder een filmpje van de KNHB: