Sportiviteit

Sportiviteit en Respect bij MHC De Mezen

Sportiviteit & respect hebben we als MHC De Mezen hoog in het vaandel staan.
Ter bevordering van sportiviteit & respect is met ingang van seizoen 2014-2015 vanuit de KNHB het "Shake Hands" principe ingevoerd bij verenigingen.
Shake Hands is een initiatief dat in dat seizoen vanuit alle verenigingen uit district Noord-Holland is ontstaan en succesvol gebleken. Shake Hands heeft als doel extra aandacht te geven aan sportiviteit & respect en daarmee de hockeycultuur waar we allemaal zo trots op zijn bewaren.

Wat houdt Shake Hands in?

Beelden zeggen vaak meer dan woorden, vandaar dat de KNHB een filmpje heeft gemaakt ter ondersteuning voor de verenigingen om Shake Hands te realiseren. De link naar het filmpje:

Hoe gaan we dat met elkaar doen?

Eigenlijk zijn het gebruikelijke waarden die veel spelers bekend zijn.
Concreet houdt het voor de teams, coaches en scheidsrechters het volgende in:
–    Ontmoeting: bij de toss schudden de aanvoerders en de arbitrage elkaar de hand om elkaar een sportieve wedstrijd te wensen. Tevens coaches en arbitrage.
–    Voor de wedstrijd: bij aanvang van iedere wedstrijd vormen beide teams en de scheidsrechters een line up en geven elkaar een hand.
–    Na de wedstrijd: na iedere wedstrijd geven alle spelers en beide scheidsrechters elkaar een hand om te bedanken en/of te feliciteren.
–    Goede afsluiting: na iedere wedstrijd wordt er gezamenlijk een drankje gedronken.

Als club gaan we dit seizoen nog meer horen over de Sportiviteit & Respect campagne. Dit is iets waar we allemaal bij betrokken zijn en waarbij ieders inzet nodig is om de typische hockeywaarden voor onze vereniging en sport te behouden! Wij wensen jullie een geweldige start van het nieuwe seizoen toe met veel mooie en sportieve momenten.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van MHC De Mezen