Zaalhockey

Zaaltrainingen en -wedstrijden

Nieuws afbeelding 6-12-2021

Een aantal teams hebben al kunnen trainen en sommige teams zijn  gestart met de eerste zaalhockeywedstrijden.

Zoals in een eerder aangegeven hebben wij sinds de laatste persconferentie nog maar 5 uren in de zaal overgehouden (van 16:00-17:00 uur) voor de junioren trainingen en 2 uurtjes op de woensdagmiddag voor de jongste jeugd. Aangezien we meer dan 40 teams hebben, is het een hele puzzel om iedereen op tijd voor de eerste wedstrijd training te kunnen geven in de zaal. Helaas is dat niet voor iedereen gelukt.

Afgelopen weekend zijn er ook nog eens door de KNHB vele wedstrijden en wedstrijddagen veranderd. Hierdoor worden we weer geconfronteerd met veranderende spelschema's en moeten we het trainingsschema aanpassen, scheidsrechters zoeken, zaalwachten en controleurs regelen. We zijn hier elke dag mee bezig, want elke dag komen er weer nieuwe veranderingen binnen vanuit de KNHB. Voor wat betreft de trainingen zal het, zolang de avond lockdown een feit is, niet lukken om iedereen voldoende trainingen te kunnen bieden. We houden bij hoeveel elk team traint en proberen iedereen, zo goed en zo kwaad als het kan, evenredig veel tijd in de zaal te geven. Hopelijk kunnen we weer snel aan een 'normaal' schema werken en kan iedereen weer wat meer trainen.

Nog even twee puntjes van aandacht voor de trainingen en wedstrijden:

- Tijdens de trainingen en wedstrijden zijn alleen de coaches en trainers toegestaan de zaal te betreden. Bij uitwedstrijden mogen ook de rij-ouders mee naar binnen. Hou er rekening mee dat er gecontroleerd kan worden op je QR code en neem een mondkapje mee.

- Het is niet toegestaan tijdens de trainingen je kind in de zaal te komen brengen en ophalen, ook niet met een mondkapje voor.

- Als zaalwacht of scheidsrechter kan je je kind wel zien hockeyen dus meld je aan!

Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Succes de komende weken in de zaal!

Namens iedereen die druk met zaalhockey bezig is,

Groet,

Jeroen