Mezen JO18-1 plaatst zich voor NK Zaalhockey

Nieuws afbeelding 18-1-2024

Mezen JO18-1 plaatst zich voor NK Zaalhockey

Voor het eerst in het 60-jarig bestaan van hockeyclub MHC de Mezen is er een zaalteam in geslaagd om zich te plaatsen voor het NK Zaalhockey. Het zaalteam van JO18-1, aangevoerd door coach Robin Bunt, wist afgelopen zondag hun derde plaats in de Topklasse zeker te stellen door een glansrijke 8-2 overwinning op de jongens van Deventer Hockey Vereniging. Met deze derde plaats kwalificeerden ze zich voor het NK. Een bijzondere prestatie die het jubileumjaar van de Mezen een extra feestelijk tintje geeft.

Topklasse Zaalhockey

MHC De Mezen investeert al jaren in de ontwikkeling van hockey, wat zich uit in een flinke ledengroei en een verbeterde hockeykwaliteit over de hele breedte van de club. Ook sportief werpt dat zijn vruchten af. Op het veld spelen teams in landelijke poules en ook in de zaal mogen twee teams zich met het hoogste landelijke niveau meten in de Topklasse zaal.

De jongens van JO18-1 worden al sinds de jongste jeugd getraind en gecoacht door Robin Bunt. ‘Jarenlang werden de jongens relatief laag ingedeeld door de KNHB, waardoor ze sportief minder uitdaging hadden en vrij simpel kampioen wisten te worden. In het laatste jaar in de junioren krijgen we eindelijk de waardering voor al het werk in de afgelopen jaren en mogen de jongens zich meten met de landelijke top.’

De indeling in de topklasse zorgde voor veel enthousiasme en motivatie in het team, met het zicht op leuke tegenstanders en goed hockey. In de afgelopen weken hebben de jongens het opgenomen tegen het altijd sterke Nijmegen MHC, GHBS uit Groningen, Deventer Hockey Vereniging, MHC Ede, MHC Oosterbeek en de Apeldoornse Mixed Hockeyclub. De laatste wedstrijd speelden de jongens tegen Deventer, dat vierde stond en daarmee de enige overgebleven concurrent was voor de derde plek en daarmee kwalificatie voor het NK. Door de enorme schare meegereisde fans wisten de jongens deze wedstrijd vrij ontspannen en onder luid gejuich met 8-2 te winnen, waardoor ze met de derde plek in de poule hun plaatsing voor het NK zeker stelden. De kwalificatie voor het NK in de zaal is daarmee een mooie bekroning op het werk van Robin Bunt en zijn team. Zondag 28 januari start het NK zaalhockey in Sportcentrum Valkenhuizen in Arnhem.