Wedstrijdsecretariaat

Er zijn bij MHC De Mezen drie wedstrijdsecretariaten:

Wedstrijdsecretariaat Jongste Jeugd (F, E6- en E8-tallen): [email protected]

Wedstrijdsecretariaat Junioren (D t/m A jeugd): [email protected]

Wedstrijdsecretariaat Senioren (zondag): [email protected]

De taken van het wedstrijdsecretariaat bestaan o.a. uit:
- planning wedstrijden, velden en tijden;
- afhandeling Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF) controleren en oplossen ter voorkoming van boetes;
- verzetten wedstrijden, afgelastingen wedstrijden;
- inplannen oefenwedstrijden (arbitrage door team zelf te regelen);
- aanpassen verzameltijden wedstrijd;
- contact met districtskantoor KNHB;
- contacten met andere club voor oefenwedstrijden, verzetten van wedstrijden.

Indeling wedstrijden
Het wedstrijdsecretariaat deelt de thuiswedstrijden in en neemt deze op in het wedstrijdschema op de website. In het wedstrijdschema wordt voor de thuiswedstrijden per wedstrijd vermeld op welk veld, op welk tijdstip en met welke scheidsrechters gespeeld gaat worden.
De scheidsrechters worden ingedeeld door de arbitragecommissie. Bij de uitwedstrijden wordt de verzameltijd vermeld en of spelers een uittenue nodig hebben. Deze informatie is ook te vinden via de MezenApp. Verzameltijden kunnen eventueel aangepast worden, hiervoor kan je een verzoek indienen bij het wedstrijdsecretariaat.

In het speeldagenschema zijn ook de inhaaldagen opgenomen. Op deze dagen worden door de KNHB de wedstrijden ingepland, die door afgelastingen niet op de reguliere zaterdag/zondag zijn gespeeld.

Bij uitzondering is het toegestaan de afgelaste wedstrijd in te halen op een andere dag, maar de regel is dat die datum moet liggen voor de geplande officiële inhaaldag vastgesteld door de KNHB (zie procedure afgelastingen). Deze afwijkende datum moeten door de teams in onderling overleg zelf geregeld worden, met de kanttekening dat als er wordt gekozen voor een datum doordeweeks er afstemming moet zijn met onze trainingscoördinator Jeroen Jense (in verband met beschikbare velden) en men zelf moet zorgen voor scheidsrechters en bemanning van de bar.

Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF)
De uitslagen van alle wedstrijden worden via een Digitaal Wedstrijd Formulier aan de bond doorgegeven, hiervoor moet het DWF op tijd (direct na de wedstrijd, uiterlijk voor maandagmiddag 17.00 uur) ingevuld worden door de coach/manager plus scheidsrechters en worden ingestuurd.

Het niet op tijd insturen van het DWF kan de club een boete opleveren, om dit te voorkomen worden alle formulieren zondag en maandag nagelopen door de wedstrijdsecretarissen.

Let vooral goed op, indien er gele of rode kaarten worden uitgereikt, dat de gegevens correct worden aangevinkt in het DWF.

Oefenwedstrijden
Voor het organiseren van een oefenwedstrijd kun je (tijdig) een veld reserveren bij het betreffende wedstrijdsecretariaat. Voor oefenwedstrijden dien je zelf scheidsrechters regelen.

Concept Speeldagenkalender 2022-2023 Senioren-MN

Concept Speeldagenkalender 2022-2023 Senioren ON-NN